30. jan. 2013

Boligreportage; Et kreativt cupcakehjem #3

Så er vi nået til 3 og sidste del af boligreportagen fra Julias (The Vintage Hausfrau) hjem. Julia er en kreativ sjæl, og det kræver et arbejdsværelse hvor hun kan udfolde sig. En del af soveværelset bliver brugt som krea-rum, og her hersker en imponerende orden og her summer af kreativitet. Kig med ind lidt længere nede i indlægget.

Først vil jeg lige dele min og Julias lille boligsnak fra reportagen:

Boligsnak med Julia:

Hvordan vil du beskrive din stil? 
"En farverig stil med forkærlighed for genbrugsting fra 50’erne og 60’erne. Jeg lægger vægt på at have det hyggeligt omkring mig og min familie og at vi omgiver os med ting vi kan lide." 

Hvor finder du inspiration?
"I blogverdenen og på loppemarkeder. Jeg bliver meget inspirereret af hvad man nok kalder retro- og vintage-design."

Hvor køber du helst ting til dit hjem?
"På loppemarkeder, men også i IKEA og i designbutikker. Jeg kan også godt lide at finde unikke ting på nettet, som for eksempel på Etsy.com."

Hvad er dit bedste indretningstip?
"Lav små stilleben af dit nips, og lav om på det tit, så sker der hele tiden noget nyt. I det hele taget så kan ændring af tilbehør skabe store forandringer i et hjem, og det er langt billigere end at skifte hele møblementet ud."



(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad

Julias kreative hjørne. Her er der masser af hyldeplads, som er fyldt op med udstyr og rekvisitter til Julias kreative udfoldelser. Bordet er fundet brugt og malet i en sart lyseblå farve. Skammel fra IKEA. På bordet står en gammel rød telefon som er ét af Julias mange brugt fund.

(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad
Symaskin og stof er nemt tilgængeligt i Julia arbejdsværelse.
 
(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad

(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad

(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad

(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad
I soveværelset er der blevet plads til et flot ældre klædeskab i teaktræ. Ovenpå skabet ses en samling af retro-kufferter og tasker. Over sengen har Julia dekoreret med familiebilleder hængt op med washi-tape. På sengen ligger et flot vattæppe med retromønster købt hos mettesofie.dk.

(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad

(c) fotograf Diana Lovring, styling; Hallingstad
I entréen benytter Julia forskellig farvede plastikbaljer fra Søstrene Grene til opbevaring af sko og huer. Ugeplanen på væggen er fra etsy-shoppen "Bubba and Doodle".

Jeg håber du har nydt at kigge med indenfor hos Julia og hendes familie. Det var i hvert fald en fornøjelse at besøge familien og få lov til at forevige deres hjem sammen med fotograf Diana Lovring

Det har også været en fantastisk oplevelse at vise jer billederne her på bloggen - tak til hver og én af jer som har været forbi og kigge, og for alle de positive tilbagemeldinger vi har fået på billederne!

Nu står familien snart på flyttefod, og jeg glæder mig personligt meget til at følge med i hvordan de indretter sig i deres nye hjem! Det kan du også følge med i inde på Julias blog The Vintage Hausfrau.

Kig endelig også forbi fotograf Diana Lovrings hjemmeside, og se de mange fantastiske interiørbilleder som hun tager.

I morgen viser jeg endnu flere af mine favoritter blandt forårsnyhederne - ses vi?
Heidi  

9 kommentarer:

  1. Det er bare en super fin boligreportage I har lavet om Julias hjem, er vild med billederne og kvaliteten i alle tre indlæg.
    Kh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, Louise! Skønt at du kan lide det vi har lavet! Kh Heidi

      Slet
  2. Smuk smuk reportage, og hvilke sager at tage billeder af. Jamen glæder jeg mig da allerede til at se Julia og familiens nye hjem her :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder - og en god idé at dele reportagen op i flere dele. Lidt som at åbne låger i julekalenderen :o)

    SvarSlet
  4. Tak for de søde ord @monstercitcus og @leizys barslerier :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det en smuk og inspirerende boligreportage, kan godt lide af du og Diana har fanget så mange detaljer og skabt en forskellig stemning i de 3 indlæg. Glæder mig til flere af disse reportager fra din hånd :) (Og så det i parentes - gid man selv havde et hjem der var sådan en reportage værdig...)
    Kh Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Julia har et smukt hjem og det var en fornøjelse at forevige det. Og TAK for de rosende ord - det varmer!

      Slet
  6. Dejlig boligreportage og nogle skønne skønne billeder. Julia har også bare et fantastisk hjem :0)

    SvarSlet

Tak for at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det sætter jeg rigtig stor pris på!